آموزش سئو و وردپرس

  • ۰
  • ۰

 بدون شک اگر بخواهیم بهترین سیستم مدیریت محتوا از نظر سهولت استفاده را معرفی کنیم یقینأ باید به وردپرس اشاره کنیم. وردپرس در سال 2003  به صورت یک سایت وبلاگی شروع به فعالیت کرد و به سرعت به سمت یک CMS توسعه داده شد و در سال 2009 به عنوان محبوبترین سیستم مدیریت محتوا معرفی شد. سهولت استفاده از وردپرس و نصب و راه اندازی آسان و سریع آن الگوی بسیاری از سیستم های مدیریت محتوای دیگر قرار گرفت. بسیاری از توسعه دهندگان وب نیز با وجود اینکه دانش کافی در زمینه کدنویسی دارند کماکان از وردپرس استفاده می کنند زیرا قابلیت های این سیستم مدیریت محتوا به صورتی است که به سادگی می توان هرگونه تغییر در آن ایجاد کرد. استفاده از وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا برای شما چند مزیت از نظر سئو به همراه دارد و این حقیقت است که وردپرس به خوبی با موتور های جستجو مطابقت دارد. موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند در سورس کدهای یک سایت وردپرسی بخزند و این خیلی از مسائلی که طراحان وب موقع بهینه سازی سایت با آن مواجه هستند را حل میکند. دراین مقاله چند مورد از مزیت های استفاده از سایت وردپرس و تاثیر مثبت آن در سئو را برای شما شرح میدهیم. با ما همراه باشد.

 

پرمالینک ها 

پرمالینک یو آر ال کامل و ثابت یک صفحه از سایت است که محتوای شما دائما در آنجا قرار میگیرد. یک پرمالینک شامل نام آدرس دامنه و قسمت های دیگری می شود که بعد از آن در یو آر ال قرار می گیرند. این بخش ها ممکن است شامل تاریخ انتشار، دسته بندی مطلب یا هر چیز دیگری باشد. یک پرمالینک ساده موجب فهم بهتر یو آر ال و اشتراک گذاری راحت تر آن می شود. به هر انذازه ای که سایت شما رشد کند و مطالب جدیدی به آن اضافه کنید آیتمهایی که در جلوی صفحه شما قرار داده می شود با محتوای قبلی جایگزین می گردد و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی پرمالینک های شما را نشانه گذاری کنند یا به اشتراک بگذارند و به یک محتوای خاص در وب سایت شما اشاره کنند. یکی از مزایای فنی وردپرس این است که از ماژول mod_rewrite برای سیستم پرمالینک استفاده می کنند که اجازه می دهد که شما ساختار پرمالینک های خود را ایجاد و بهینه کنید.

استفاده از وردپرس چه مزایایی از لحاظ سئو دارد

پینگ کردن 

زمانی که مطلب جدیدی در سایت منتشر میکنید، وردپرس دارای یک سیستم پینگ بندی داخلی است که به طور خودکار از شاخص‌هایی استفاده می کند که به گوگل و موتورهای جستجوی اطلاع می دهد و آنها می توانند دوباره در سایت شما بخزند.این سیستم به سرعت ایندکس کردن شما کمک می کنند و شما در نتایج جستجو سریعتر دیده می شوید.

 پلاگین ها

این حقیقت که وردپرس از لحاظ توسعه دهندگی کاربر پسند است به شما اجازه می‌دهد که از آخرین آپدیت پلاگین های سئو استفاده کنید. بیش از ۱۰۰۰۰ افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد که شما می توانید برای قوی تر شدن وبسایت خود از آنها استفاده کنید.

ساختار تم یا قالب

با ساختار صحیح و بهینه سازی سایت شما می توانید هزاران نفر از افراد را به یک صفحه هدایت کنید و آنها برای خود پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی داشته باشند اما اگر وب سایت شما دارای ساختار طراحی ضعیف باشد آنها سایت را ترک می‌کنند. وردپرس برای جابجایی موتورهای جستجو طراحی شده است: صفحاتی با کد گذاری بیش از حد بارگذاری نمی‌شود و موتورهای جستجو به راحتی می‌توان در سایت شما بخزند و دسترسی پیدا کنند.معمولا اکثر تم های وردپرس بر اساس کد نویسی معتبر هستند و استانداردهای لازم  مربوط به آن رعایت شده است.

 

در میان ده هزار سایت برتر از نظر رنکینگ الکسا ، درصد بسیاری از وردپرس استفاده می کنند و دروپال در رده دوم قرار دارد. وردپرس نیز برای بهینه سازی و سئوی سایت دارای افزونه های متعدد و مفیدی است اما درصد سازگاری این پلاگین ها با قالب های وردپرس نسبت به جوملا و دروپال بیشتر است.

  • ۹۷/۰۲/۱۹
  • پگاه سرافرازی

نظرات (۲)

جالب بود مرسی 
پاسخ:
درود بر شما
  • انتشارات خیلی سبز
  • عالی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی