آموزش سئو و وردپرس

  • ۰
  • ۰

میدانید که بخش مهمی از بهینه سازی داخلی سایت مربوط به نحوه صحیح لینک سازی داخلی در مطالب سایت شما است. لینک های داخلی نقش مهمی در ارتباط بین صفحات و مقالات و در نتیجه بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را دارند. لینک سازی داخلی باعث میشود که وقتی کرالرهای موتورهای جستجو به سایت شما سر میزنند سریعتر مطالب شما را ایندکس کنند و به کاربران سایتتان کمک میکند تا شانس بیشتری را برای بازدید از دیگر صفحات داشته باشند. در این مقاله به ۴ مورد از ترفندهای لینک سازی داخلی و بهینه سازی آن اشاره میکنیم.


اهمیت لینک دهی به مطالب مهم در صفحه اصلی

یکی از روش های نگه داشتن بازدیدکننده در سایت و بهبود نرخ فرار کاربر از سایت لینک دادن به مهمترین مطالب در صفحه اصلی می باشد. صفحه اصلی سایت شما یکی از پربازدیدترین بخش های سایتتان است، بنابراین با داشتن لینک های مناسب به مطالب مهم و محبوب سایت در صفخه اصلی کاربران را تشویق میکنید که از دیگر صفحات دیدن کنند. بهترین صفحات برای لینک سازی داخلی صفحاتی هستند که بیشترین بازدید و طولانی ترین مدت زمان را دارند.


لینک سازی داخلی با استفاده از لینک سازی متنی

بهتر است لینکی که در داخل صفحات از آن استفاده میکنید به صورت یک متن باشد زیرا وقتی یک لینک به صورت متن داخل مطلب قرار میگیرد گوگل به راحتی متوجه می شود که آن لینک به موضوع و متن آن صفحه مرتبط است. شما میتوانید کلمات کلیدی داخل متن را به این شکل لینک دار کنید.


افزایش اعتبار صفحات با لینک دهی از صفحات کوچکتر

برای افزایش اعتبار صفحات در نتایج جستجو بهتر است از صفحات کوچکتر به صفحات و قسمت های مهمتر سایتتان لینک دهید. برای این کار شما میتوانید چند صفحه کوچکتر که مرتبط با صفحه مورد نظرتان است در هر جایی از سایتتان ایجاد کنید و از آن ها به صفحه مورد نظر لینک دهید تا اعتبار آن صفحه شروع به افزایش کند.


اهمیت رنگ لینک بر روی کلیک و یا عدم کلیک کاربران سایت

رنگ لینک ها میتواند بر کلیک یا عدم کلیک کاربران سایت شما تاثیر بگذارد. یکی از نکاتی که بهتر است در لینک سازی داخلی به آن توجه داشته باشید استفاده از یک رنگ آشکار برای لینک ها می باشد زیرا شما نمیخواهید که لینک ها شبیه به متن عادی صفحات باشد زیرا این موضوع بر روی تجربه کاربری هم تاثیر منفی میگذارد. نکته دیگر این است که به کاربردن هرگونه لینک هم رنگ با بک گراند صفحه و مخفی کردن لینک ها به عنوان روش های سئو کلاه سیاه شناخته می شوند و ممکن است باعث بالا رفتن خطر پنالتی شدن سایت شما در گوگل شوند.


منبع: راکت سئو

  • ۹۷/۰۲/۲۰
  • پگاه سرافرازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی