Meta tag ها یکی از مهمترین ابزارها برای بهینه سازی صفحات وبسایت در موتورهای جستجو هستند.متا تگ ها انواع مختلفی دارند و کاربرد هریک از آن ها متفاوت می باشد. محل قرارگیری Meta tag ها در قسمت head صفحات HTML می باشد. اطلاعات کوتاه موجود در متاتگ ها کمک زیادی به موتورهای جستجو میکنند تا اطلاعات و محتوای صفحات وبسایت را به درستی طبقه بندی کنند. بنابراین با کمک متاتگ ها میتوانید صفحه های سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید. در این مقاله متاتگ های مهم و تاثیر گذار در سئو سایت را معرفی می کنیم.
تگ توضیحات Meta Description
Meta Description عبارتی است که توضیحات کوتاهی درباره محتویات صفحه در نتایج موتورهای جستجو به نمایش میگذارد. توضیحات متا برای هرکدام از صفحات کاملا اختصاصی و متناسب با محتوای آن صفحه نوشته می شود.میتوانید تا ۱۵۰ کاراکتر برای توضیحات متا درج کنید.در حال حاضر Meta Description تاثیر زیادی در سئو سایت ندارد اما نوشتن آن میتواند در جذب کاربران به سایت بسیار موثر باشد.
</”meta name=”descripction” content=” a descripction of this page”>
تگ title
Title یک متاتگ نیست اما مهمترین بخش سئو در متاتگ ها به حساب می آید. اختصاصی بودن عنوان صفحات بسیار اهمیت دارد به طوری که هیچ دو صفحه ای از وبسایت شما نباید عنوان یکسان داشته باشند. بهتر است عنوان هر صفحه بیشتر از ۷۰ کاراکتر نباشد.
</title>عنوان مقاله <title>
تگ Meta Robots
متغیر استفاده شده در این تگ به صورت پیشفرض index می باشد اما زمانی که شما میخواهید بعضی از صفحه های سایت توسط گوگل ایندکس نشوند و در نتایج گوگل نمایش داده نشوند از متغیر noindex در این تگ استفاده میکنید.
</ “meta name=”robots” content=”noindex”>
تگ تاییدیه سایت google site verification
تگ site verification برای تایید هویت شما در گوگل به عنوان مدیر سایت و در قسمت head سایت قرار میگیرد. این تگ برای استفاده از پنل گوگل وبمستر تولز کاربرد دارد.
تگ Viewport
متا تگ ویپورت درباره نحوه نمایش سایت در صفحه نمایش کامپیوتر، تبلت و گوشی موبایل به ربات موتورهای جستجو و مرورگر توضیح میدهد.
</meta name=viewport content=”width=device-width, initial-scale=1″>
تگ notranslate
در نتایج گوگل عبارت Translate this page برای کاربران نمایش داده می شود که به کاربران اجازه میدهد ترجمه آن صفحه را مشاهده کنند. با استفاده از تگ notranslate میتوانید این بخش را برای سایت خود غیر فعال کنید.
</”meta name=”google” content=” notranslate”>
تگ refresh
با استفاده از این تگ میتوانید بعد از مدت زمانی مشخص کاربر را به صفحه ای دیگر ریدایرکت کنید. اما توصیه میکنیم به جای استفاده از این تگ از ریدایرکت ۳۰۱ سمت سرور استفاده کنید. در مثال زیر کاربر پس از گذشت ۵ ثانیه به صفحه ای دیگر ارجاع داده می شود.
</”meta http-equiv=”refresh” content=”۵;url=http://www.example.com>
در ادامه بخوانید: ۴ ترفند لینک سازی داخلی
منبع: راکت سئو
- ۹۷/۰۲/۲۷